Coraz to większa ilość marketerów zauważa gigantyczne możliwości działania reklamy na portalach społecznościowych. Już w tym momencie, większa część firm, uznanych marek, podaje swoim odbiorcom kontakt na jedna z platform społecznościowych. Portale te, jako miejsce spotkań nieograniczonej liczby fanów internetu, są również miejscem do dyskusji, wymiany poglądów, oceny artykułów.
Internauci tworzą charakterystyczne kluby jednoczące wielbicieli, hołdowników wyznaczonych produktów, usług, działań – przetestuj prowadzenie facebooka. Jeden fanpage, to chociaż 50 zapaleńców. Takich fanpage’y jest najwięcej, albowiem ponad 60 tysięcy. Dla zamiarów marketingowych, im większy fanpage, tym lepsze dotarcie z reklamą. Kilka polskich profili pozyskało dotychczas od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy zapaleńców, co uwidocznia jak wielki jest to potencjał reklamowy.
Taka ilość hołdowników, entuzjastów danego profilu, jest już reklamą samą w sobie. Trafne towary będą zrzeszały wielką ilość entuzjastów, jest to nieuniknione. Wielbiciele odnaleźli swoje miejsce do wymiany opinii, wrażeń, do dyskusji – tak w istocie, to oni mają w tej chwili potencjał do dalszego kreowania wizerunku danego profilu.